Czego nie wolno robić z zegarkiem, aby nie utracić gwarancji?

1. Zalanie zegarka

Wodoodporność  zegarka/smartwatcha nie oznacza jego niezniszczalności. Zegarki posiadają określone poziomy wodoodporności wymienione poniżej, które wymuszają określony sposób postępowania:

  • ATM/30m - odporny na zachlapania

  • 5 ATM/50m - odporny na zachlapania, pływanie powierzchniowe

  • 10 ATM/100m – odporny na pływanie i nurkowanie)

  • 20 ATM/200m – odporny na nurkowanie z akwalungiem

  • 30 ATM/300m i więcej – odporny na wodę i wysokie ciśnienie, przeznaczone dla profesjonalnych nurków zapuszczających się na znaczne głębokości

Należy zawsze pamiętać, że smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne, które wymagają szczególnego traktowania i opieki. Jeśli chcemy korzystać ze smartwatcha przez długie lata, nie możemy nadwyrężać jego możliwości. O ile umycie rąk bez zdejmowania smartwatcha o wodoszczelności 3 ATM jest dla niego bezpieczne, to prysznic już nie. Należy sprawdzić wodoszczelność swojego zegarka.

2. Nieodpowiednie warunki używania - nadmierna wilgoć, nasłonecznienie, wysokie i niskie temperatury.

Przypominamy raz jeszcze – smartwatche to bardzo delikatne urządzenia elektroniczne. Nie wolno ich narażać na niekorzystne warunki -  zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury, wilgoć, czy nasłonecznienie. Gdy nie przestrzegamy tych zaleceń, poddajemy je prawdziwym torturom. Jednym z częstych problemów wynikających z niewłaściwego traktowania zegarka jest zaparowane szkiełko. Efekt ten powodowany jest poprzez narażenie zegarka na działanie wilgoci lub zamoczenie  a następnie wystawienie zegarka na działanie wysokiej temperatury po jego zamoczeniu – takie suszenie powoduje skraplanie wody, która usuwana jest dopiero w odpłatnym serwisie. Koszt takiej usługi wynosi 184,50 zł brutto ( 150 zł netto). W smartwatchu znajduje się powietrze, które zostało zamknięte w procesie produkcji. Powietrze to na wskutek szybkiej zmiany temperatury osadza się na szybce. Zasada ta dotyczy czystych praw fizyki i w każdym smartwatchu nawet wodoszczelnym ma prawo wystąpić takie zjawisko. Dlatego, gdy smartwatch przebywa pod rękawem w kurtce w wilgotnym śśrodowisku w mroźny dzień i nagle zostanie wyjęty, ochłodzony zimną wodą, powietrzem czy śniegiem to może zaparować. Również latem przy bardzo wysokich temperaturach, podczas przebywania na słońcu, a potem wejściu do klimatyzowanego samochodu smartwatch ma prawo zaparować w wyniku szybkiej zmiany temperatury otoczenia. Narażanie smartwatchy na wilgoć, niskie lub wysokie temperatury, nasłonecznienie oraz wprowadzanie ich w zmienne warunki atmosferyczne w krótkich odstępach czasu może wiązać się z trwałym uszkodzeniem, które nie podlega naprawom gwarancyjnym. Najczęstszym błędem jest wystawianie zamoczonego/schłodzonego zegarka na promienie słoneczne (proces skraplania) . Takie posunięcie powoduje zaparowanie zegarka, które zniwelować można jedynie w odpłatnej naprawie serwisowej. Tylko smartwatche posiadające Certyfikat ISO6425 czyli są smartwatche dla nurków nie mają prawa parować . Inne smartwatche mogą natomiast parować w wyniku szoku termicznego. Takie zjawisko nie jest objęte gwarancją;

3. Uszkodzenia mechaniczne

Jakiekolwiek uszkodzenia szkiełka i koperty zegarka nie podlegają gwarancji. Są to elementy wymagające szczególnej ochrony. Szkiełko hesalitowe to to, które najbardziej podatne jest na uszkodzenia. Szkła mineralne i mineralne utwardzone są odporniejsze, jednak nawet te najdoskonalsze, czyli szafirowe, nie są niezniszczalne. Bez względu na rodzaj, każde szkiełko może zostać zarysowane lub zbite. Takie uszkodzenia  nie podlegają ochronie gwarancyjnej. Podobnie jest z kopertami smartwatchy. Należy o nie szczególnie dbać, z uwagi na to, że jakiekolwiek uszkodzenie koperty zegarka nie podlega gwarancji.

4. Niewłaściwe ładowanie smartwatcha

Ładowanie smartwatcha ładowarką czy z wyjścia USB o innych parametrach napięcia i natężenia prądu niż podane w instrukcji obsługi zegarka może doprowadzić do jego uszkodzenia.  W przypadku użycia źródła zasilania o napięciu i/lub natężeniu prądu większym niż podane w niniejszej instrukcji może dojść do :  

·       uszkodzenia zegarka ( ciemny ekran i brak reakcji na użycie przycisku zasilania / trybu działania)
·       znacznego zmniejszenia żywotności baterii skutkujące znacznym zmniejszeniem czasu pracy 
        ( z 7-8 dni w trybie stanby do poniżej 24 godzin)

Uszkodzenia spowodowane zastosowaniem niewłaściwego źródła zasilania nie są objęte gwarancją.

5.Uszkodzenia pasków i bransolet

Stalowe bransolety, paski skórzane i silikonowe smartwatchy wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Bez konserwacji i delikatnego użytkowania mogą ulec uszkodzeniu. Zbyt mocne zapinanie paska, narażenie na długotrwałą wilgoć lub zarysowanie bransolety to jedne z najczęstszych uszkodzeń smartwatchy. Reklamacje dotyczące tych elementów nie są uwzględniane z uwagi na powstanie uszkodzeń mechanicznych. 

Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ